Kültür ve gastronomi için gelenler daha fazla harcıyor

Türkiye'de ziyaretçi sayısı artarken turizm gelirini artırmaması tartışılmaya devam ediyor. Turistlerin geldiği ülkeler ve Türkiye'de gittikleri bölgelerde yaptıkları harcama değişiyor.

Türkiye’de ziyaretçi sayısı artarken turizm gelirini artırmaması tartışılmaya devam ediyor. Turistlerin geldiği ülkeler ve Türkiye’de gittikleri bölgelerde yaptıkları harcama değişiyor.

Toplam turizm gelirini ziyaretçi sayısına bölünmesi ile belirlenen turist başına gelir, bölgelere göre ve turistlerin milliyetine göre değişiyor.

Haftalık Ekonomist dergisinde yer alan haberde, Akdeniz Çanağı’nın en çok turist alan ülkelerinden biri olan Türkiye’de turist başına turizm gelirinin Akdeniz, Ege, Karadeniz ve Güneydoğu Anadolu’da farklılıklar gösterdiği belirtiliyor.

Haberde geçen yıl turist başına gelirin 647 dolar olduğu ancak bazı bölgeler turist başına daha fazla gelir elde edilebildiği, Türkiye’yi ziyaret eden turistlerin yaklaşık yüzde 80’i paket turla geldiğine işaret edilerek bu turistlerin tatil başı harcaması 680 dolara denk geldiği oysa münferit turistlerin günlük harcamaları gittikleri bölgenin ve tesislerin çeşidine bağlı olarak 200 dolar ile 2 bin dolar arasında değişebildiği belirtiliyor.

Özellikle kültür ve gastronomi turizmi için gelen turistler daha fazla harcama eğiliminde olduğu bu turistler kendilerine iyi hizmet verecek tesisler ve nitelikli hediyelik eşya bulmaları halinde harcamalarını daha da artırabildiği belirtiliyor.

“KÜLTÜR İÇİN GELENLER DAHA FAZLA HARCIYOR”

Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Osman Ayık, Antalya’ya gelen turistlerin tesislerin niteliğine göre ortalama harcamalarının 680 dolardan başlayıp 2 bin dolarlara kadar çıktığını, kimi lüks tesislerde bu rakamın 5 bin doları geçtiğini söylüyor.

Paket tur müşterisinin münferit turiste göre daha az harcama yaptığını hatırlatan Osman Ayık, turistlerin ortalama kalış süresinin sekiz gün civarında olduğunu belirtiyor.

Kültür ve gastronomi turistlerinin daha fazla harcama eğiliminde olduklarına da işaret eden Ayık, tur dışında sunulacak hizmetlerle turistlerin harcama rakamlarının daha yukarılara taşınabileceğine vurgu yapıyor.

“OTEL DIŞINDAKİ ÜRÜNLER ÇEŞİTLENDİRİLMELİ”

Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (POYD) Başkanı Ülkay Atmaca, Türkiye’nin nitelikli turizme hitap edebilmesi için turistlere otel dışında sunulan ürünlerin çeşitlendirilmesi gerektiğini söylüyor.

Atmaca, temalı parklar, gastronomi konusunda uzman özel restoranlar gibi turistlerin dikkatini çeken yatırımlarla turizme ivme kazandırılabileceğine de vurgu yapıyor.