Otel fiyatları da maliyetler de arttı

Turizmci Suat Çavuşoğlu otel fiyatlarının ve maliyetlerinin yükseldiğini belirterek, “Geçen yıla göre alkolde yüzde 30-40 maliyet artışımız var. Tanzim satışlara gidip sıraya girip oradan yiyecek alamayız. Euro ile devalüasyonu, enflasyonu endeksleyemezsek tabiki maliyetlerimiz artmış olacak” dedi.

Dün Berlin’den döndüğünü belirten Suat Çavuşoğlu, “ITB Berlin Fuarı bitti. 6-10 Mart arasındaydı. ITB Berlin Fuarı bizim için güzel geçti. Çünkü bütün dünyanın buluştuğu yerdi.

Dünyadaki tur operatörlerinin geldiği yerdi. Burada tur operatörleri ile gerekli görüşmeler yaptık. Almanya bizim ana pazarlarımızdan birisi. Almanya yine yükselişte. Keza diğer ülkeler de bu sene yükselişte. Özellikle Doğu Avrupa’dan Türkiye’ye tekrar akım başladı.

2018’e göre erken satışlarımız yüzde 50’yi buluyor. Bu da sezonun iyi geçeceğinin sinyalini veriyor. 2019 yılını 2018’e göre rekorla kapatabileceğiz.

Aynı şekilde bütün tur operatörlerinin Türkiye’ye Türkiye’deki otel yatırımları yüksek seviyeye çıkmış durumda. Hem garantili otel yatırımları hem de otel satın almalar. 2018’e göre otel fiyatlarımızı biraz artırdık. Öyle olduğu halde satışlarımız iyi gidiyor. Erken rezervasyon satışlarımız iyi gidiyor” dedi.

“TEKRAR UÇAK KOYABİLİRİZ”
Myplanet ve Tivrona Tur olarak hemen hemen 70 binin üzerinde turist beklediklerini aktaran Çavuşoğlu, “Bunun 50 bin civarını Alanya’ya alacağız. Dolayısıyla bunu artırabiliriz. Erken satışlarımız hızlı bir şekilde devam ediyor. Eğer potansiyeli yakalarsak 2019 yaz sezonu için tekrar uçak koyabiliriz” diye konuştu.

“ÇOK FAZLA ETKİSİ OLMAZ”
Almanya’nın Türkiye’ye yönelik seyahat uyarısını da değerlendiren Çavuşoğlu, “Pazartesi günü Almanya Dışişleri Bakanlığı internet sayfasında ‘Türkiye’de politika konuşmayın’ diye bir yazı yayınlandı. Çok fazla etkisi olacağını tahmin etmiyorum ama tabiki belirli insanlar etkilenebilir” ifadelerini kullandı.

“TÜRKİYE POPÜLARİTESİNİ KORUYACAK”
Otel fiyatlarının 2018’e göre arttığını söyleyen Çavuşoğlu, “Yüzde 5 ila 10 civarında Euro bazında arttı. Euro da şu an artışta. Dolayısı ile her iki yönden Türkiye’nin yılı olacağını düşünüyorum.

Diğer ülkelerin potansiyeli bize göre çok düşük. Daha doğrusu rezervasyonları çok düşük. Türkiye popülaritesini 2019 için koruyacak, kollayacak” dedi.

“TANZİM SATIŞTAN YİYECEK ALACAK HALİMİZ YOK”
Ana maliyetlerde artma olduğunu da belirten Çavuşoğlu, “Birim maliyetlerimiz arttı ama Euro’nun da artışını enflasyon, devalüasyona endeksli gidiyoruz.

Devalüasyona göre birim maliyetlerimiz arttı. Enflasyon yükseldi. Belirli ana kriterlerde zamlanma var. Özellikle yiyecek içecekte, alkolde. Alkol çok önemli. Alkol zamlandı. Petrol devamlı zamlanıyor. Bunlar bizim ana maliyetlerimiz.

Euro şu an çok seviyeli bir artışta. Eğer Euro ile devalüasyonu, enflasyonu endeksleyemezsek tabiki maliyetlerimiz artmış olacak. Geçen yıla göre alkolde hemen hemen yüzde 30-40 maliyet artışımız var. Yiyecekte keza biliyorsunuz.

Biz tanzim satışlara gidip sıraya girip oradan yiyecek alamayacağımıza göre çalıştığımız firmalardan yiyecek alıyoruz. Onların fiyatları da yüksek.

Petrolde de geçen yılda göre yüzde 10-15 bir artış var. Bizim ana giderimiz alkol. Herşey Dahil sisteme göre çalışıyoruz. Alkolde çok yüksek giderimiz var” diye konuştu.